Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredje part. Læs mere >>
Camping · Der er 25.000 kr. at spare på Peugeot 407 i både sedan og SW udgave. De kommer til landet i en specialudgave til priser fra allerede 279.990 kr. Men kun for de hurtige, da antallet er begrænset, og Peugeot regner med, at der bliver hurtigt udsolgt, fortæller de i en pressemeddelelse.
Den gode nyhed er, at XR-udgaven er næsten 100% identisk med den normale 407 SR – den eneste forskel er faktisk, at den originale CD-radioen i XR udgaven er udskiftet med en standard radio uden CD. Ellers har 407 XR hele den samme, lange liste over komfort-udstyr og sikkerhed fx klima-anlæg, op til 9 airbags og ESP samtidig med at teknikken er den samme.
Priserne på XR starter allerede ved 279.990 kr for en 407 i sedanudgave med 1,8-liters benzinmotor på 116 hk. Foretrækker man den sporty 407 SW stationcar-udgave med det store panorama-glastag, starter priserne på en XR allerede ved 304.990 kr med samme motor. XR fås i følgende motorstørrelser: 1,8l – 2,0l og 1,6l HDi i både sedan og SW udgave.
Alufælge og CD-radio for 5.000 kr.
Men dem, der når at sikre sig et eksemplar af XR-udgaven kan også opgradere den med det samme for en beskeden merpris: Man får nemlig tilbudt at få installeret den avancerede originale RD-4 CD-radio og et sæt flotte, originale Univers alufælge med fem egere til en samlet pakkepris på 5.000 kr.
407 er rendyrket køreglæde
Både 407 og 407 SW er blevet modtaget med stor ros af den europæiske motorpresse. Ud over det høje komfort- og sikkerhedsniveau hæftede de fleste sig specielt ved 407’ernes stærke design-personlighed – og mest af alt ved køreegenskaberne, som er i en klasse helt for sig. Hemmeligheden er bl.a., at det meste af undervognen i en 407 er hentet direkte fra professionelle racere med fx superlette og stærke materialer og det specielle sports-ophæng. Derfor er køreoplevelsen udpræget sporty med lynhurtige og præcise reaktioner i en bil, der næsten ikke er til at få til at skride ud kombineret med tyst komfort i kabinen.