Udstyr · Fra at være et discountmærke er Caravelair nu for alvor blevet et mærke, der forener kvalitet og komfort mens prisen er konkurrencedygtig.
Med 2011-kollektionen har Caravelair bevist, at det er et mærke, der prismæssigt og udstyrsmæssigt passer til det danske campingmarked.
Det understreger Peter Outzen fra Camping Agenten, der har agenturet for Caravelair-vogne i Danmark. 2011-kollektionen består af Antares Luxe, Ambiance Style, Venicia og Galicea. Alle vogne er med Truma gasvarme. Campingvogne med toiletrum har indbygget et Thetfort casettetoilet. Alle Caravelair 2011-modeller har monteret støddæmpere, har samlet afløb og haglsikret tag (GRP-tag).
Nye farver, mere sporty og "go´ røv"
- Indgangsmodellen Antares Luxe starter med en pris på knap 75.000 kr. og en egenvægt på 600 kg. Det er temmelig vigtigt at kunne tilbyde en campingvogn med en lav egen- og totalvægt, fordi den danske bilpark retter sig mod mindre, økonomiske biler, der osse er i stand til at trække en campingvogn, fortsætter Peter Outzen og tilføjer, at hele 2011-kollektionen byder på nye farver, et mere sporty look, ny indretning, nye lister og ikke mindst nye flotte bagender.
Med Ambiance Style bevæger man sig et skridt op af komfortstigen. Peter Outzen fremhæver, at især Ambience Style 450 med blandt andet dobbeltseng, gulvvarme og en pris på lige under 120.000 kr., er en model, der bliver rift om. Tilsvarende forventer han, at søstermodellerne 465 og 475 også vil tegne sig for en pæn markedsandel. Serien består af 13 modeller.
Venicia med alulook starter ved 123.800 kr. Serien består af i alt 5 modeller. Med Venecia er designet for alvor sat i højsædet med sine på en gang flotte og elegante former og masser af interiørdetaljer.
Topserien Galicea, der består af fire modeller, starter prismæssigt på 140.800 kr. Den nye serie har et fem-stjernet udstyrs- og komfortniveau, der er svær at matche, prisen taget i betragtning. Dertil kommer driftssikkerhed, et højt teknisk niveau og langtidsholdbarhed. Således er sider og tag udført i polyester.