Campingpladser · Rønbjerg Feriecenters konkurs har skabt fornyet fokus på branchens problemer. Men hos Jesperhus er man rustet til de aktuelle udfordringer, fortæller ferieparken i en pressemeddelelse.
De danske feriecentre er i krise! Det blev senest understreget af Rønbjerg Feriecenters konkurs i december 2009, men hos Jesperhus på Mors er direktør Peter Overgaard ikke i tvivl om, at ferieresortet med både feriecenter, forlystelsespark, vandland, egen golfbane og meget mere er rustet til både de aktuelle udfordringer og fremtiden.
Allerede i 2008 mærkede Jesperhus konsekvenserne af den allestedsnærværende finanskrise. Et underskud var uundgåeligt, og ledelsen i Jesperhus så ingen anden udvej end at handle.
En ny og ”krisevenlig strategi” så dagens lys. Og Jesperhus er blevet belønnet for sin handlekraft. 2009 gav en fremgang på antallet af gæster i feriecentret og Blomsterparken på henholdsvis 30 og 20 procent. Ikke mindst et udtryk for, at Jesperhus havde skærpet sin markedsføring og reduceret sine priser væsentligt.
Samtidig tog Jesperhus en radikal beslutning om at spare. Sæsonen blev reduceret, og vandlandet blev lukket for vinteren.
- Jeg er ikke i tvivl om, at vi har fat i det rigtige. Vi har fundet væsentlige besparelser på den ene side og fået flere gæster på den anden side. Sammenlagt er vores resultat for sæsonen 2009 markant forbedret i forhold til året før, så vi fastholder vores strategi. Vi har nu fundet en model, som sikrer, at der også er et Jesperhus i årene fremover, siger Peter Overgaard.
Jesperhus barsler med flere nye tiltag i den kommende sæson. Blandt andet lancerer man ny online booking og et 3D-kort på hjemmesiden, TV-spots og nyt katalog, som udsendes i hele januar med start allerede mellem jul og nytår. Der vil i 2010 også blive lavet ny indgang og junglebutik i parken, mens der kommer nye køkkener i feriecentret. Endelig vil man i 2010 også opleve en række nye koncerter og shows med jungledyret Hugo i Jesperhus.